Během špatných povětrnostních podmínek jsou vozidla a náklad vystaveny extrémním pohybům. Aby nedošlo ke sklouznutí nákladu z přívěsu, veškerý náklad musí být připevněný k podstavě přívěsu. Nejdůležitější je zajistit, aby bylo přepravované zboží správně umístěno a zajištěno podle požadavků provozovatele, se kterým cestujete.
Kontrolní seznam zabezpečení nákladu
- Náklad na přívěsu vozidla pro těžké náklady (HGV) by měl být připevněný k podstavě přívěsu
- Všechny HGV, nákladní vozidla a přívěsy by měly být vybaveny dostatečnými kotevními body
- Plachty by měly být před vyplutím uzavřeny
- Řidič by měl držáky a napínací táhla zkontrolovat před opuštěním přívěsu
- Nezapřažené přívěsy by měly použít samostatnou podpěru a podstavcové nohy jako podporu, a neměly by používat parkovací nohy, které by nemusely vydržet tlak nákladu a přívěsu během mořských podmínek
Celková hmotnost | Min počet upevňovacích kroužků na každé straně |
---|---|
3.5t ≤ Celková hmotnost ≤ 20t | 2 |
20t < Celková hmotnost ≤ 30t | 3 |
30t < Celková hmotnost ≤ 40t | 4 |
Přijatelné body ukotvení
Podstavcový bod | Parkovací nohy nemohou vydržet tlak nákladu a hmotnost přívěsu během mořských podmínek. Podstavec je proto použitý tak, aby se parkovací nohy nedotýkaly paluby lodě. Podstavcový bod je ocelový plech, přivařený přes podvozek přívěsu atd. | |
Body ukotvení | Aby se zabránilo pohybu vozidla na moři, přívěs je připoutaný pomocí řetězů. Všechny nezapřažené jednotky musí mít 8 upevňovacích kroužků pro zabránění pohybu vozidla. |
Pravidla provozovatelů
Pravidla se mezi provozovateli mohou lišit, a i když se všichni obecně snaží o to samé a jsou v souladu s mezinárodními předpisy o bezpečnosti námořní dopravy, existují určité případy, kdy někteří provozovatelé po vás požadují ukotvení vozidla nebo mají požadavky na zajišťovací body, jako například:
Stena Line
Na palubě trajektu Stena Line se po vás vyžaduje, abyste dodržovali doporučení, ustanovená v Kodexu bezpečných postupů při skladování nákladu a zabezpečení (CSS kód). Ten vyžaduje, aby byl každý nákladní vůz (včetně návěsů bez tahačů) vybavený nejméně čtyřmi schválenými trajektovými/zabezpečovacími konzolami na každé straně vozidla. Tím je zajištěno, že nakládání a zajištění na palubě pro přepravu po moři je provedeno bezpečným a vhodným způsobem.
Polferries
Návěsy by měly být vybaveny certifikovanými kroužky pro námořní přepravu, nebo továrními otvory pro upevnění háčků z upevňovacích pásů. V opačném případě je operátor nucený připevnit zátěž pro rámovou konstrukci návěsu, což v extrémních případech může poškodit konstrukci návěsu.
Unity Line
Náklad musí být rovnoměrně rozložený po celém návěsu, který by měl být vybavený upevňovacími háky, o zbytek se postará posádka. Maximální výška návěsu je 4,2 m.
TT Line
Povolena jsou pouze vozidla s kotevními úchyty. Toto pravidlo se nevztahuje pouze na vozidla přepravující nebezpečné zboží. Pro zajištění optimální bezpečnosti trajektu se doporučuje zajistit náklad bez ohledu na počasí.
Condor Ferries
Nerozumíte požadavkům ohledně ukotvení nákladních trajektů a požadavků na podstavcový bod? Promluvte si s naším týmem zákaznické podpory prostřednictvím živého chatu, zasláním e-mailu nebo telefonátem na číslo +420 2 25850225.