Nesprávná deklarace, ať už je záměrná nebo k ní dojde omylem, může mít na vaši cestu vážně negativní vliv. Může tak dojít k nepříjemným neočekávaným poplatkům nebo úplnému zákazu cesty. Vždy je nejlepší se ujistit, že jste plně poučeni o nákladu, který přepravujete, a o vozidle, které řídíte, abyste zajistili minimální narušení vaší práce. Zde je několik věcí, které je třeba vzít v úvahu při rezervaci dalšího trajektu nebo cesty Eurotunelem.
Délka vozidla
Při rezervaci vozidla na nákladní trajekt nebo cestu Eurotunelem musíte poskytnout přesnou délku vašeho vozidla. Pro každou délku jsou často různé cenové úrovně. Uvést nižší délku vozidla za účelem získání lepší ceny může být lákavé. Toho si však rychle všimne personál provozovatele, který používá řadu zařízení k ručnímu nebo automatickému měření vašeho vozidla. Mohou vám naúčtovat rozdíl. Kromě toho vám při příštím pokusu o rezervaci vozidla, bez ohledu na délku, kterou uvedete, může provozovatel automaticky
naúčtovat skutečnou délku vašeho vozidla, protože podrobnosti mohou být uloženy v jeho systému.
V zásadě jde o to, že vám to neprojde, takže je nejlepší, když uvedete správné údaje hned napoprvé!
No-Show poplatky
Pokud provedete rezervaci a následně se nedostavíte, bude vám často účtován poplatek 'No-Show Fee' který se může pohybovat kdekoli od £50 až do plné ceny jízdenky. Vzhledem ke zvýšenému počtu případů, kdy jsou vozidla rezervována a následně se bez oznámení nedostaví k cestě, musí provozovatelé zajistit, aby nejezdili s poloprázdnou lodí, když volný prostor mohli využít ostatní zákazníci. To se vám samozřejmě může velmi prodražit. Vždy je nejlepší upozornit rezervační společnost (Freightlink) nebo provozovatele na to, že s nimi nepojedet, abyste se vyhnuli jakýmkoli poplatkům.
Nebezpečné zboží
Pokud chybně nahlásíte nebo vůbec nenahlásíte, že vezete nebezpečné (nebo rizikové) zboží (ADR) může vám to způsobit problémy při odbavení. Mnozí provozovatelé začali zavádět poplatky, pokud dorazíte do přístavu s nehlášeným nebezpečným zbožím a bez příslušné dokumentace.
Pokud jste cestovali s nebezpečným zbožím, které bylo použito a poté jste cestovali zpět s kanystry nebo kontejnery, je to stále klasifikováno jako převoz nebezpečného zboží, pokud jste je nenechali profesionálně vyčistit a máte o tom potvrzení. Z pochopitelných důvodů je pro vás a všechny ostatní na palubě trajektu nebo vlaku v Eurotunelu velmi nebezpečné pokoušet se cestovat s
nebezpečným zbožím, o kterém provozovatel nemá informace. To může také být potenciálně škodlivé pro pověst vaší společnosti, jelikož budete v budoucnu pozorněji sledováni.
Prázdná/naložená vozidla
Uvést, že vaše vozidlo je prázdné, i když není, abyste se vyhnuli poplatkům v přístavu, nebude z dlouhodobého hlediska fungovat. Pokud vás chytí, nedostanete žádnou pokutu, ale bude vám účtován poplatek za naložené vozidlo. Občas se setkáme s určitou úrovní nejasnosti, co znamená “prázdné”. Můžeme potvrdit, že pro většinu provozovatelů znamená ”prázdné“ zcela prázdné, tj. že v zadní části vašeho voidla nemáte vůbec nic. I když vezete jen prázdné kanystry, vaše pracovní nástroje nebo obaly od předešlého nákladu, je to stále klasifikováno jako “ne prázdný”. Pokud se chcete vyhnout sémantice, naložené vozidlo bude vám účtováno pokaždé, kdy není opravdu úplně prázdné.
Psi/zvířata na palubě
Když plánujete cestovat se zvířaty, je vždy nejlepší kontaktovat provozovatele předem a ujistit se, že váš mazlíček nebo hospodářské zvíře s ním může cestovat. Pravidla se mohou mezi provozovateli výrazně lišit a závisí na jejich kapacitě a délce cesty. Na mnoha kratších cestách kolem 2 hodin jsou psi často povoleni na palubě a během cesty mohou zůstat ve vaší kabině. Na mnohem delších cestách je však nezákonné nechat vaše zvíře samotné po tak dlouhou dobu. Během cesty nemůžete vstoupit do garáže trajektu nebo vagonu pro nákladní vozidla, takže si svého domácího mazlíčka nemůžete zkontrolovat. Na delších cestách někteří provozovatelé umožňují pronájem kotců na palubě, ale není jich mnoho a často je na ně dlouhá řada zájemců. U hospodářských zvířat (např. u koní) se vyžaduje další dokumentace. Pokud ji nemáte, nebudete vpuštěni na palubu.
Pokud potřebujete jakékli objasnění ohledně potenciálně nesprávných deklaracích, kontaktujte náš zákaznický servis který vám rád poradí.