IV roce 2017 se v přístavu Doveru manipulovalo s 2 601 162 vozidly, což představuje nárůst o zhruba 10 000 oproti předchozímu rekordu. Celkově jde o 33% nárůst za posledních 5 let na 650 000 jednotek.
Pokračující růst přístavu je důkazem toho, že je stále jedním z hlavních trajektových přístavů pro dopravce cestující do Evropy a z Evropy.
Protože tvoří přibližně 17% celkového obchodu se zbožím ve Velké Británii, v hodnotě zhruba 122 miliard GBP v roce 2017, důležitost obchodní dohody po uzavření smlouvy Brexit k zajištění plynulosti provozu je pro exportní / importní bránu rozhodující.
Ředitel přístavu Dover Tim Waggott řekl
"Nedávný meziroční nárůst nákladní dopravy procházející přístavem a pokračující prognózy růstu dále zdůrazňují, že tato obchodní cesta spojující Irsko, Spojené království a zbytek Evropy je klíčová pro hospodářskou prosperitu Spojeného království stejně jako pro zbytek EU.
Rokování Brexit se pomalu zaměřují na obchod a je nezbytné, aby se všechny strany zavázali k správnému řešení, které by zajistilo plynulost v Doveru a širším obchodním koridoru spolu s pružnější strategickou silniční sítí, která by ji podpořila. Závisí na tom pracovní místa a živobytí."
Přístav Calais je stejně závislý na pokračujícím provozu v přístavu Dover. Jean-Marc Puissesseau, generální ředitel společnosti Port Boulogne Calais, podporuje post-Brexitový plynulý pohyb zboží.
"Stejně jako přístav v Doveru očekává přístav Calais v letošním roce potvrzení rekordní nákladní přepravy v roce 2017 – přešlo tudy 2 miliony těžkých nákladních vozidel.
Prognóza růstu nákladní dopravy na obou stranách Lamanšského průlivu v nadcházejících letech dokládá, že trasa Calais / Dover, nejkratší a nejekonomičtější trasa, zůstává strategickou volbou pro odvětví dopravy a logistiky.
Pro přístav Calais je zásadní, aby byl tento dopravní tok zachován a že probíhající diskuse mezi Evropou a Velkou Británií o Brexitě zajistí trvanlivost trasy. "
Podívejte se na stránku Přístavu Dover pro plavební řády, informace o operátorech a přístavních zařízeních.