Společnost Brittany Ferries nyní představila kroky, které budou podniknuty v roce 2019 ke změně jízdních plánů plavby trajektů, po dohodě s ministerstvem dopravy s cílem zmírnit případné problémy v případě Brexitu bez dohody.
K třem cestám na západním kanálu - Le Havre do Portsmouthu, Cherbourg do Poole a Roscoff do Plymouthuse. Tento požadavek z Ministerstva dopravy umožní více prostoru pro nákladní automobily. Tyto změny vstoupí v platnost od 29. března 2019, v den, kdy Spojené království plánuje v současné době oficiálně opustit Evropskou unii. To umožní 50% nárůst přepravní kapacity na těchto trasách a celkový nárůst o 30 % v Západním průlivu.
Christopher Mathieu, generální ředitel společnosti Brittany Ferries, řekl:
"Naší prioritou je připravit se na Brexit bez dohody a vytvořit další kapacity. Zvýšením počtu otáček na trasách, jako je Le Havre – Portsmouth, se nám podaří splnit požadavek ministerstva dopravy pro Brexit. Budeme také usilovně pracovat na minimalizaci dopadu na stávající zákazníky a cestující Brittany Ferries, přestože může dojít k některým změnám ve plavebních časech, za které se předem omlouváme."
Brittany Ferries provozuje tucet lodí a 11 tras, které spojují Spojené království s Francií a Španělskem, Francií s Irskem a Irsko se Španělskem. Pečuje přibližně o 2,5 milionů cestujících každý rok, stejně jako přibližně 210 000 nákladních jednotek.
Mluvčí ministerstva řekl:
"Tato významná dodatečná kapacita je malým, avšak důležitým prvkem plánovaní ministerstva v oblasti dopravy pro případ brexit bez dohody. Zatímco všichni doufají v úspěšnou dohodu, ministerstvo pomáhá zajistit, aby byli ostatní vládní rezorty plně připraveni na celou řadu scénářů, včetně zvláštního zaměření na potenciální řešení a na zmírnění dopadu jakéhokoli výsledku brexitu ve všech druzích dopravy."
Brittany Ferries potvrdila v loňském roce investice ve výši 450 milionů eur na obnovu vozového parku. Tři nové lodě budou dodány po brexitu. První, Honfleur, bude první trajekt poháněný LNG (zkapalněný zemní plyn), který se bude plavit po kanálu La Manche. Vstupuje do provozu v létě roku 2019 a bude fungovat na nejrušnější trase mezi Portsmouthem a Caenem.